Pariisist Kairosse teel olnud EgyptAiri lennuk kadus täna öösel radaritelt pärast seda, kui lennuk oli sisenenud Egiptuse õhuruumi, vahendas France.info.
- Pariisist Kairosse teel olnud EgyptAiri lennuk kadus radaritelt. Foto: epa
Esialgsetel teadetel oli lennuki pardal 59 reisijat ja 10 meeskonnaliiget. Kuid EgyptAiri hilisematel täpsustustel on pardal 66 inimest: 7 meeskonnaliiget, kolm lennufirma turvatöötajat, reisijate seas on kolm last, kellest kaks on imikud. Lennufirma teatel on pardal 15 Prantsusmaa ja 30 Egiptuse kodanikku.
EgyptAir loetles kõigi reisijate päritoluriigid:30 egiptlast15 prantslast1 britt1 belglane2 iraaklast1 kuveitlane1 saud1 sudaanlane1 tšaadlane1 portugallane1 alžeerlane1 kanadalane
Tegemist on lennukiga Airbus A320, mis on käigus alates 2003. aasta juulist, teatas le Figaro. Egiptuse tsiviillennunduse ministeeriumi kinnitusel alustasid Egiptuse õhujõud ja laevastik lennuki otsinguid, operatsioonis osaleb ka Kreeka armee.
EgyptAiri asepresidendi Ahmed Abdeli kinnitusel ei saatnud lennukimeeskond välja ühtegi hädakutsungit, vahendas CNN.
EgyptAiri lend MS804 lahkus Charles de Gaulle'i lennujaamast eile kell 23.09 ja pidi maanduma Kairo lennujaamas kell 3.15 kohaliku aja järgi. Viimati oli lennukiga ühendus, kui see oli Kreeka õhuruumis.
.
@EGYPTAIR stating
#MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track:
https://t.co/6tH4GQzOWU pic.twitter.com/NteMuuFj1O— Flightradar24 (@flightradar24)
May 19, 2016
Lennuki otsimise kroonika
Kell 9.30: EgyptAir teatas äsja, et vastupidi hommikustele sõnumitele saatis piloot siiski hädakutsungi vähem kui 10 minutit enne lennuki side katkemist maapealse keskusega. Samuti saatsid hädakutsungi välja parda avariiseadmed - see teade fikseeriti kell 4.26 kohaliku aja järgi ehk siis kaks tundi pärast seda, kui lennumasin oli radariekraanidelt kadunud.
Kell 9.45: Egiptuse tsiviillennunduse ministeerium kinnitas, et on toimunud lennukataastroof, vahendas Sky News.
Kell 10.00: Kreeka kaubalaeva meeskond teatas, et oli näinud Vahemere lõunaosas taevas põlengut.
Kell 10.50: EgyptAiri lennuk kukkus alla Kreeka Karpathose saare lähedal, teatas AFP.
Kell 12.30: Kreeka meedia väitel ei saanud kolm minutit enne radaritelt kadumist maapealne dispetšer lennuki meeskonnaga enam ühendust. Samuti väidab üks Kreeka väljaanne, et enne radariekraanilt kadumist kaotas lennuk kiirelt kõrgust. Teada on veel, et lennuk läbis 2013. aastal mootoriremondi - lennul Istanbuli pidi seesama Airbus varsti pärast starti Kairosse naasma, sest üks mootor hakkas üle kuumenema.
Kell 12.45: Kreeka sulges katastroofipiirkonnas oma õhuruumi. Otsingutel Karpathose saare lähedal osalevad Kreeka, Egiptuse ja Prantsuse mere- ja õhujõud. Otsingupiirkond on määratletud lennukilt saadud viimase signaali põhjal. Operatsioonis osaleb ka vähemalt kaheksa piirkonnas viibivat kaubalaeva.
Kell 13: Äsja teatas Suurbritannia, et on lennukiotsingutele valmis appi saatma oma sõjalaevad.
Hädasignaal, millest hommikul teatas Egiptuse kaitseministeerium, tuli tõenäoliselt lennuki raadiomajakast - lennuki vettekukkumisel hakkab signaali andma spetsiaalne majakas, mis asub mustas kastis, selgitas Reuters.
Kell 13.20 Prantslaste Le Figaro vahendab, et Egiptuse piloodiga suhelnud Kreeka õhukontrolli keskuse töötajad ei täheldanud viimase suhtluse ajal vähimatki probleemi. Kreeka televisioonile intervjuu andnud tsiviillennundusameti Ypa juhi sõnul oli egiptuse piloot olnud heatujuline ning tänanud kreeklasi kreeka keeles.
Kell 14.30: Kreeka kaitseministeeriumi teatel oli lennuk viimati pildis Vahemere kohal Karpathose ja Kasose saarest kagus, olles umbes 11,3 km kõrgusel. Enne radarilt kadumist tegi lennumasin 90kraadise vasakpöörde, seejärel 360 kraadi paremale. Siis hakkas lennuk järsult kõrgust kaotama ja kadus pildilt 3 km kõrgusel.
Kell 15.15: Pariisis Charles de Gaulle'i lennujaamas vaadatakse läbi kõik turvakaamerate salvestused, et saada ülevaade pagasist ja reisijatest. Samuti kontrollivad uurijad lennujaama personali.
Kell 20.20: Egiptuse välisministeerium kinnitas, et Karpathose saare lähedal vees tuvastati lennuki vrakk. EgyptAiri teatel "hulbivad lennukihuku kohas merepinnal päästevestid ja plastikutükid". Siiski pole ametlikku kinnitust, et tegemist on öösel kadunuks jäänud lennukilt pärit esemetega.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.